Start Kinderboekenweek 2020

Afgelopen woensdag is de Kinderboekenweek 2020 begonnen, met als thema “En toen…” De Kinderboekenweek 2020 gaat over geschiedenis. Met het thema “En toen” gaan we terug in de tijd door het lezen van boeken. Boeken brengen geschiedenis tot leven, waardoor de wereld van vroeger tastbaar wordt. Lees spannende verhalen over ridders, verplaats je in oorlogstijd of kom van alles te weten over de Oudheid. Je hebt geen tijdmachine nodig om andere tijden te ontdekken. Verken werelden uit het verleden door het lezen van boeken! In elke klas worden er deze weken activiteiten gedaan rondom het thema en wordt er vooral veel gelezen en voorgelezen.

De groepen 3 en 4 kregen bezoek van een echte kinderboekenschrijver: Selma Noort. Zij vertelde over haar werk en las fantastisch voor! U ziet dit terug op de foto’s. Verder krijgen alle groepen een schrijver virtueel op bezoek. Met deze filmpjes krijgen de kinderen een kijkje in de werkkamer van de schrijver, leest de schrijver voor en geeft hij /zij de kinderen opdrachten, allen rondom een boek.

Indien u  tussen 30 september en 11 oktober 2020 één (of meerdere) kinderboek(en) bij uw lokale Bruna-winkel koopt, vragen wij u de bon in te leveren bij de groepsleerkracht. De waarde van alle ingeleverde bonnen wordt bij elkaar opgeteld en de school mag dan voor 20% van dit bedrag boeken uitzoeken bij Bruna. Wij hopen dat u samen met de kinderen meedoet, want leesplezier creëren we samen! Kijk voor de actievoorwaarden op bruna.nl/schoolbieb.