Nationale voorleesdagen 2023

De nationale voorleesdagen 2023 zijn van 25 januari t/m 4 februari. Vanwege het grote belang van voorlezen, organiseert Stichting Lezen elk jaar samen met de CPNB de Nationale Voorleesdagen. Voorlezen is belangrijk voor de woordenschat van kinderen en ook zeer leuk!

Op de Arentschool zijn we ook volop aan het voorlezen en wordt er veel aandacht besteed aan het belang van voorlezen. Daarnaast wordt het zelf lezen van kinderen altijd gestimuleerd!

Op leerplein 7/8 gaan de kinderen op een “Blind Date met een boek”! De kinderen kiezen of wijzen boeken niet af op de kaft, maar kiezen een boek aan de hand van een zin uit een boek. Zo proberen de kinderen een ander boek dan ze normaal zouden kiezen. En wie weet hoe leuk dat boek blijkt te zijn!

Fijne voorleesdagen allemaal!