Samen leven en leren

In onze school leren we onze leerlingen samen leren en leven. Ons aanbod is gericht op de voorbereiding op de toekomst. Op onze school ontwikkelen kinderen zich in een veilige omgeving tot zelfstandige en weerbare persoonlijkheden, die keuzes kunnen maken.

Plezierig, persoonlijk, kleinschalig, creatief

Kleinschaligheid en persoonlijkheid gaan hand in hand. Zodra je over de drempel stapt is het voelbaar: het warme welkom, het gevoel bij de groep te horen en toch ook jezelf te mogen zijn. Wij streven naar onderwijs op maat, waarbij de leerkracht de spil is waaromheen de zorg om leerlingen zich concentreert.

De Arentschool is een christelijke school met open deuren voor alle religies waarbij respect voor elkaars opvatting centraal staat.  De christelijke feesten worden gevierd. Er is ruimte voor de overige religies en feesten.

Een belangrijke plek op de Arentschool heeft het ontwikkelen van de creativiteit. De kinderen krijgen structureel dans- muziek- en kunstlessen. ICT-onderwijs, 21e eeuwse vaardigheden, onderzoek en ontwerpen staan wekelijks op het rooster.

De school is de afgelopen jaren sterk gegroeid tot een maximum van twee klassen per leerjaar. De kleinschaligheid blijft echter een kenmerk van de Arentschool. Dit ziet u door de persoonlijke benadering van onze professionals en de plezierige sfeer in de school.