De Stichting Vrienden van de Arentschool steunt de wens van de directie om alle leerlingen vanaf de kleuterklas tot en met hun laatste jaar kennis te laten maken met kunst- en cultuur, beeldende vorming en techniek. Donaties van ouders maken deze extra lessen onder schooltijd en de aanschaf van (spel)materiaal mogelijk.

Investeren in creativiteit
De Stichting ondersteunt de wens van directie en docenten om te investeren in creativiteit. Lessen in kunst en cultuur zijn belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen van kinderen en zijn leuk! Wij zijn niet de enige die er zo over denken… https://vimeo.com/159767481

Buitenschoolse activiteiten
Naast de activiteiten waar alle kinderen onder schooltijd aan deelnemen, organiseert de stichting, met hulp van ouders buitenschoolse activiteiten. Denk aan schaken, breakdance, zingen & dansen voor kleuters. Leerlingen ontvangen hiervoor een uitnodiging via mijnschoolinfo.nl. De deelnemers betalen de kostprijs van de cursus.