De Nationale Voorleesdagen 2022

Van 26 januari tot en met 5 februari vieren we de Nationale Voorleesdagen. Het boek ‘Maar eerst ving ik een monster’ is uitgekozen tot prentenboek van het jaar.
De doelstelling van de Nationale Voorleesdagen is het stimuleren van voorlezen aan kinderen (0-6) jaar die zelf nog niet kunnen lezen of net het lezen hebben geleerd. (Voor)lezen kent veel voordelen, waaronder het positieve effect op woordenschat, spelling en taalbegrip.
Voorlezen heeft ook een positief effect (o.a. woordenschat, leesvaardigheid, leesbegrip en leesmotivatie) bij oudere kinderen, daarom besteden we door de hele school aandacht aan de voorleesdagen.

Wat doen wij allemaal op school:
Elke dag leest er een kind voor in de klas;
(Groot)ouders nemen een voorleesfilmpje op;
De leerkrachten lezen zelf lekker veel voor;
De leerkrachten hebben schoolbreed leuke masked voorlezer-filmpjes opgenomen: Raden de kinderen welke leerkracht(en) er aan het voorlezen zijn?

Veel voorleesplezier!